Kecewa…

Macam mana sebenarnya mahu digambarkan perasaan ketika ini, saya sendiri tidak pasti. Ia mungkin cuma kecil pada perkiraan orang lain, tapi ia meruntuhkan semangat yang telah saya bina sejak sekian lama. Bukan mudah saya membinanya, tapi ia diruntuhkan hanya dengan suatu pagi!

Bercampur baur emosi, dengan simptom2 alahan yang semakin ketara menjadi membuat saya agak sensitif sejak pagi tadi. Cepat terasa lesu bila emosi gagal dikawal! Seingat saya, keadaan seperti pagi tadi telah lama saya tidak mengalaminya.

Ahad lepas, TCA saya dipercepatkan dua minggu dari tarikh sepatutnya. Ini menyebabkan saya tak sempat ambil darah untuk TFT dua minggu awal. FBC dan ESR yang sepatutnya cepat siap juga tak kelihatan ketika fail saya dibuka oleh doktor. Saya mengadu keadaan saya sekarang dengan bleeding gum yang agak kerap tanpa menunggu saya gosok gigi pun. Malar rash nampak kembali aktif, malah kulit saya mula ada kesan alahan yang menyebabkan saya tak selesa.

Result darah saya perlu review minggu depan. Doktor berikan saya tambahan dos untuk prednisolone 4 kali ganda untuk minggu ini, dan akan kurang 1/2 kepada 2 kali ganda sahaja minggu berikutnya sehinggalah review result. Biasanya prednisolone dos kecil untuk saya sudah memadai, tapi kali ni Allah lambatkan kesannya.

Masa ambil darah pun sakit yang amat terasa bila nurse yang sama tarik shrink, padahal selama ni saya tak pernah rasa apa2 kecuali ngilu jarum je.

 

 

 

 

Leave a Reply

